Την Πέμπτη 7 Μαΐου 2026 βρεθήκαμε στο χωριό Εθνικό, ένα χωριό πνιγμένο στο πράσινο με ανεξίτηλα τα σημάδια του χρόνου και της ιστορίας επάνω του, που βρίσκεται στα σύνορα με την Βόρεια Μακεδονία. Επισκεθφήκαμε την εκκλησία του χωριού, τον Ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, όπου μας υποδέχθηκε ο π. Σάββας Σουμελίδης, που υπηρετεί εκεί. Καθισμένοι μέσα στο ναό, μέσα σε μια ατμόσφαιρα γαλήνης και κατάνυξης, ο π. Σάββας μας μίλησε για την ιστορία του χωριού αλλά και των γύρω χωριών. Μας μίλησε για το χθες, πόση ζωή είχαν κάποτε όλα αυτά τα χωριά και πόσα πολλά πρόσφεραν στους εθνικούς αγώνες, μας μίλησε και για το σήμερα, την εγκατάλειψη και τη ζωή των κατοίκων που απέμειναν σε αυτά. Μας περιέγραψε τα χαρακτηριστικά της εκκλησίας του Εθνικού, αλλά και όλων των εκκλησιών που είναι χτισμένες στην ευρύτερη περιοχή του Μοναστηρίου και μάλιστα μπήκε και σε τεχνικές λεπτομέρειες ενδιαφέρουσες , καθώς οι περισσότεροι εκπαιδευόμενοι του σχολείου είναι γνώστες του αντικειμένου. Το ενδιαφέρον των εκπαιδευομένων ήταν μεγάλο και κάναμε έναν όμορφο διάλογο με τον π. Σάββα, ο οποίος με τις γνώσεις του, την απλότητά του και την ευγενική του παρουσία μας παρουσίασε με κατανοητό και γλαφυρό τρόπο πτυχές της τοπικής κι εκκλησιαστικής ιστορίας.
Τον ευχαριστούμε πολύ για την θερμή φιλοξενία και την όμορφη επαφή και συνομιλία που είχαμε και του ευχόμαστε καλή δύναμη στο έργο που προσφέρει!
Στη συνέχεια μεταβήκαμε σε καφενείο του χωριού, όπου είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε σαν παρέα, να χαρούμε και να απολαύσουμε τα ωραία εδέσματα της κ. Μαρίας.
Το απόγευμα αυτό ήταν μια εμπειρία που θα μείνει στη μνήμη μας!
ο που προσφέρει!
Στη συνέχεια μεταβήκαμε σε καφενείο του χωριού, όπου είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε σαν παρέα, να χαρούμε και να απολαύσουμε τα ωραία εδέσματα της κ. Μαρίας.
Το απόγευμα αυτό ήταν μια εμπειρία που θα μείνει στην μνήμη μας!







