Το σχολείο μας

Η ιστορία του Σχολείου μας

 

Οι πρώτοι μαθητές του ΣΔΕ Φλώρινας

Το Σ.Δ.Ε. Φλώρινας είναι ένα από τα 70 περίπου Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας που υπάρχουν στην Ελλάδα. Λειτουργεί στην πόλη της Φλώρινας από το 2004. Από το 2008 ιδρύθηκε και Παράρτημα του στην πόλη του Αμυνταίου.

Το σχολείο αρχικά στεγάστηκε στο 3ο Δημοτικό σχολείο Φλώρινας προσωρινά για 2 χρόνια, έπειτα μετεστεγάστηκε στο 3ο ΓΕΛ Φλώρινας για έναν χρόνο και τελικά εγκαταστάθηκε στο 1ο ΓΕΛ Φλώρινας, όπου στεγάζεται μέχρι σήμερα. Το Παράρτημα Αμυνταίου για πολλά χρόνια στεγαζόταν στο Γυμνάσιο Αμυνταίου και από το 2013 στεγάζεται στο κτιριακό συγκρότημα του 1ου ΕΠΑΛ Αμυνταίου. Δεν έχει δική του στέγη ούτε η Έδρα ούτε το Παράρτημα.

Στο ΣΔΕ  υπηρετούν αποσπασμένοι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ωρομίσθιοι καθηγητές. Και οι δυο κατηγορίες προσλαμβάνονται βάσει συγκεκριμένης μοριοδότησης. Οι περισσότεροι είναι επιμορφωμένοι σε θέματα εκπαίδευσης ενηλίκων και εφαρμογής καινοτόμων διδακτικών μεθόδων και γενικά διαθέτουν αυξημένα τυπικά προσόντα. Η θητεία στο ΣΔΕ εισάγει τους εκπαιδευτικούς σε μια νέα φιλοσοφία εκπαιδευτικής θεωρίας και πράξης πολύ ελκυστικής κι ενδιαφέρουσας, που τους τοποθετεί σε πλαίσια ελευθερίας κι ευελιξίας, έτσι ώστε να νιώθουν και να είναι χρήσιμοι και ταυτόχρονα δημιουργικοί.

Από το 2004 έως το 2013 Διευθυντής του ΣΔΕ ήταν ο Θωμάς Μπούσιος. Στη συνέχεια για έναν χρόνο υπηρέτησε ο Νίκος Κετσετζής και για τα επόμενα δυο χρόνια η Αθηνά Γαρδάνη. 

Στο Σ.Δ.Ε. Φλώρινας κατά τη διάρκεια των χρόνων λειτουργίας του φοίτησαν:

  • άνεργοι σε αναζήτηση εργασίας
  • εργαζόμενοι με στόχο μια αναβάθμιση επαγγελματική
  • άνθρωποι που εγκατέλειψαν το σχολείο λόγω οικονομικών οικογενειακών, χωροταξικών, κοινωνικών και προσωπικών δυσκολιών
  • άτομα που ένιωθαν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα τους είχε διώξει και αποτρέψει τη φοίτησή τους
  • άνθρωποι με καθαρό ενδιαφέρον για τη μάθηση, ακόμα και πολύ μεγάλης ηλικίας
  • γυναίκες που παντρεύτηκαν σε πολύ μικρή ηλικία ή που η οικογένεια τις εμπόδισε να πάνε στο σχολείο
  • μετανάστες, κυρίως από Αλβανία
  • κάποιοι Ρομά.

Οι ηλικιακές ομάδες που φοιτούν στο Σ.Δ.Ε. Φλώρινας και Παραρτήματος Αμυνταίου είναι διάφορες. Οι πιο συχνές είναι 30-40 και 40-50 ετών. Ωστόσο είναι αρκετοί και στην ηλικία των 50 και πάνω και λιγότεροι από 30 και κάτω. Τα τελευταία χρόνια γνωρίζει ανάπτυξη στον αριθμό των εκπαιδευομένων στην έδρα αλλά και περισσότερο στο Παράρτημα Αμυνταίου.

 

Αποτελέσματα του Προγράμματος

Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του το Σ.Δ.Ε. βοήθησε πολλούς πολίτες του νομού Φλώρινας που φοίτησαν σε αυτό:

  • Πάνω από 400 άτομα αποφοίτησαν και πήραν το απολυτήριο του Γυμνασίου
  • Απέκτησαν βασικές γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες. Μέσα από σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και διδακτικές μεθόδους έμαθαν πώς να μαθαίνουν και να έχουν ενεργητικό ρόλο στη μάθηση.
  • Εξοικειώθηκαν με τη χρήση των υπολογιστών.
  • Ενισχύθηκε σε μεγάλο βαθμό η αυτοεκτίμησή τους, λόγω του υποστηρικτικού περιβάλλοντος και του πολύ καλού κλίματος στο σχολείο.
  • Κοινωνικοποιήθηκαν κι έμαθαν να λειτουργούν ομαδικά και συνεργατικά, με αποτέλεσμα να είναι πιο λειτουργικοί κοινωνικά και να βελτιώσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. 
  • Αρκετοί συνέχισαν τη φοίτησή τους στο Εσπερινό Λύκειο και την ολοκλήρωσαν, ενώ άλλοι συνέχισαν τη Δια Βίου Μάθηση πηγαίνοντας στα Κέντρα Δια Βίου μάθησης, σε σεμινάρια και άλλες συναφείς δομές. Μάλιστα, σύμφωνα με μαρτυρίες καθηγητών των Εσπερινών Λυκείων, οι μαθητές των Σ.Δ.Ε. διακρίνονται στο Λύκειο και τα καταφέρνουν πολύ καλά.
  • Αρκετοί μπόρεσαν να βελτιωθούν επαγγελματικά και μισθολογικά και κάποιοι μπόρεσαν να προσληφθούν σε δουλειές χρησιμοποιώντας το Απολυτήριο Γυμνασίου.
  • Εκτός όμως από τα παραπάνω είναι πολύ σημαντική η προσφορά του ΣΔΕ και στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Είναι το μόνο σχολείο που φοιτούν ενήλικες και στο οποίο εφαρμόζονται οι αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και το πρόγραμμα είναι προσαρμοσμένο σε ενήλικες.
  • Οι καθηγητές που διδάσκουν στο Σ.Δ.Ε. μαθαίνουν να εφαρμόζουν σύγχρονες, καινοτόμες και πολύ αποτελεσματικές παιδαγωγικές αρχές και διδακτικές μεθόδους. 
  • Στο Σ.Δ.Ε. εφαρμόζονται, πιλοτικά, μοντέλα μάθησης, μέθοδοι μάθησης και αξιολόγησης, αναλυτικά προγράμματα που στη συνέχεια μεταφέρονται και στα σχολεία της τυπικής εκπαίδευσης. Από αυτήν την άποψη είναι πρωτοπόρα σχολεία.

Γενικά το ΣΔΕ βοηθά τους εκπαιδευόμενους να καλλιεργήσουν ποικίλες κοινωνικές δεξιότητες, καθώς διοργανώνει σε τακτική βάση εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως επισκέψεις σε Μουσεία, χώρους πολιτισμού, κ.λ.π., δημιουργεί δίκτυα επικοινωνίας και συνεργασίας με την τοπική κοινωνία, τον κόσμο των επιχειρήσεων και την εκπαιδευτική κοινότητα και πάνω από όλα προσφέρει στους εκπαιδευόμενους και στους εκπαιδευτικούς μια ανεπανάληπτη εμπειρία ομαδικότητας, καλού κλίματος μάθησης, δημιουργικής συνύπαρξης και προσωπικής εξέλιξης. 

 

Επικοινωνήστε μαζί μας