Την Παρασκευή 24 Απριλίου 2026 οι εκπαιδευόμενες και οι εκπαιδευόμενοι του ΣΔΕ Φλώρινας παρακολούθησαν στην αίθουσα «Θεόδωρος Αγγελόπουλος» το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ “Η μπάντα …”, στο πλαίσιο βραδιάς μνήμης στη γενοκτονία του Πόντου που διοργάνωσε το Λύκειο Ελληνίδων Φλώρινας. Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο που έγραψε ο Γιάννης Παπαδόπουλος, από την Κερασούντα. Ήταν μουσικός, μέλος της φιλαρμονικής ορχήστρας της Κερασούντας που “επιστρατεύτηκε” βίαια από τον σφαγέα των Ποντίων Τοπάλ Οσμάν. Η ορχήστρα αυτή αποτελείτο από 13 Έλληνες και τρεις Τούρκους. Ήταν υποχρεωμένοι να ακολουθούν τις περιοδείες του Τοπάλ Οσμάν και να παίζουν τουρκικά εμβατήρια την ώρα που οι τσέτες έσφαζαν, βίαζαν και λήστευαν τους Έλληνες… Στο τέλος ο αιμοσταγής Τούρκος έδωσε εντολή και σφαγιάστηκε όλη η ορχήστρα. Ο μόνος που επέζησε ως εκ θαύματος ήταν ο Γιάννης Παπαδόπουλος… Κατάφερε να έρθει στην Ελλάδα αλλά δεν ξανάπαιξε μουσική…Η δημοσιογραφική έρευνα και η σκηνοθεσία έγινε από τον Νίκο Ασλανίδη.
Παρακολούθηση του ντοκυμαντέρ “Η μπάντα..”
- Post published:27 Απριλίου 2026
- Post category:Κοινωνικός Γραμματισμός



